Туристичке организације из Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине, туристичке агенције, сеоска домаћинства и произвођачи вина, ракије, зимнице и предмета народне радиности успешно су представили своје услуге и производе на „15. Међународном сајму туризма и сеоског туризма“, који је одржан од 31. октобра до 2. новембра у хали Шумадија сајма. На овој манифестацији туристичке потенцијале, атракције и програме путовања, представило је преко 70 излагача. Током три сајамска дана организована су стручна предавања у препуној сали Медија центра, презентације на штандовима и на платоу испред хале. Последњег дана сајма, у суботу, 2, новембра, додељене су награде најбољим излагачима.
Представници туристичке организације општине Нови Бечеј освојили су прву награду на „15. Међународном сајму туризма и сеоског туризма“ у Крагујевцу, за најуспешнију промоцију, с обзиром да су организовали промоције на штанду и на платоу исред хале Шумадија сајма. Новобечејци су организовали презентацију вина и ракија на штанду, затим “Банатског диснатора” тј припрему традиционалних банатских зимских јела на платоу испред хале, док се о презентацији СПА садржаја говорило на стручној радионици, чија је тема била „Повезивање туристичких организација и туристичких агенција у циљу развоја дестинација“.
Друго место за најуспешнију промоцију припало је колегама из Централне Србије. Првог дана сајма представници Баточине, Аранђеловца, Тополе, Рековца и Лапова промовисали су јесењу трпезу у Шумадији. Треће место припало је заслужено колегама из Зубиног потока, који су се, уз учешће великог броја деце, представиле играма и песмама из Ибарског колашина.
Прво место у категорији најуређенији излагачки простор припало је, без премца, колегама из Кнића, за изванредну поставку тј реплику аутентичног шумадијског села. Жири је једногласно одлучио да другопласирана буде туристичка организација Жабља за модерно опремљен сајамски простор, док је треће место припало туристичкој организацији Параћина.
Колеге из Херцег Новог однеле су пут Црне Горе пехар за најбољи пропагандни материјал. Новљани, традиционално, на Сајму туризма у Крагујевцу, промовишу дочек Нове године и Дане мимоза. Туристичка организација Новог Сада освојила је друго место у категорији „најбољи пропагандни материјал“, док је треће место у овој категорији припало колегама из Лесковца.
У оквиру „15. Међународног сајма туризма и сеоског туризма“ у хали Шумадија сајма представило се и око 20 произвођача зимнице из Крагујевца и Шумадије, али и других делова Србије. За најуређенији штанд на Сајму зимнице прво место освојило је сеоском туристичком домаћинству Томић из Криве Реке, општина Брус. Другопласирано је Пољопривредно газдинство Стевановић из Крагујевца, а треће удружење „Путоказ Крагујевац“.
Традиционална „Шумадијска чајанка“ изазвала је велико интересовање посетилаца и ове године. Најбољи шумадијски чај скували су мештани Доњих Јарушица, други су били становници Дулена а треће место припало је житељима Трмбаса.
Организатори су били “Шумадија сајам“ и Градска туристичка организација „Крагујевац“, а покровитељи Министарство туризма и омладине, и град Крагујевац.
Текст: Снежана Милисављевић
Фотографија: Божидар Михаиловић