Упркос томе што се другу годину за редом туристички сектор суочава са изазовима изазваним корона кризом, за првих девет месеци 2021. године Крагујевац бележи значајан раст туристичког промета. У поменутом временском периоду Крагујевац је посетило 21.940 туриста, што у односу на 2020. годину представља раст од 65% када је град посетило 13.333 туриста. Број остварених ноћења је 66.454 и представља раст од 101% у односу на 2020. годину када је та бројка износила 32.995.

Целокупан туристички сектор, организатори фестивала, скупова, културних, спортских и сајамских манифестација успели су да се прилагоде новонасталим условима и одговоре на захтеве посетилаца који ове године бораве нешто дуже у нашем граду, па је просечна дужина боравка повећана на 3 дана.

Структура гостију је ове године значајно измењена у корист домаћих туриста који чине око 74% посетилаца, односно 16.323, док је странаца било 5.617, односно 26% од укупног броја туриста. Посебно радује чињеница да су током летњих месеци домаћи туристи остварили готово истих број долазака као и рекордне 2019. године, док је број ноћења домаћих туриста порастао за 23% у поређењу са истом годином. Током 2021. године и Туристички информативни центар бележи значајно већи промет и интересовање посетилаца.

Туристичка организација Србије је ове године осмислила кампању под слоганом „Бирам Србију“ и усмерила је ка домаћим туристима како би се одлучили да свој одмор проведу у нашој земљи. ГТО „Крагујевац“ је активно учествовала у свим промотивним кампањама ТОС-а у циљу што боље промоције града и његових туристичких производа.